Monday, December 16, 2013

ambil berat vs jaga tepi kain


Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh bila akan di panggil temu duga?”
“Apa kau sudah kerja”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau bertanyakan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa aku bilang satu per satu

aduh....pening2. mereka ni jenis nak ambil tahu hal orang atau mengambil berat. aku  tak pasti. ini hal kerja. bila dah kerja nanti mula la tanya bila nak kawen. bila dah kawen tanya lak suami kerja apa??? itu la ini la. dah selesai satu bab. datamg pulak bab anak... wahhh cepatnya dah mengandung. bunting pelamin gamaknya. kalau tak lekat lagi dok tanya lagi bila nak ada anak...

Baiklah mak cik, pak cik, mak esah, mak jenab, dan segala mak la... semua ni Allah yang tentukan. saya pun x tau nak jawab pe. tak de jawapan. semua ni rezeki dari Allah... apa pun saya terima..
sekian terima kasih...

No comments:

Post a Comment