Tuesday, December 10, 2013

frenz...

sesi perkenalan
berkenalan untuk menjadi rakan, sahabat , teman, kekasih dan pasangan yang sah.

Masih ingatkah bagaimana kita berkenalan dengan rakan-rakan kita??? Cuba kita imbas kembali bagai mana kita berkenalan dengan rakan yang sekarang menjadi rakan kita juga ex-kawan. eh ada ke ex-kawan ni???? hehehe macam -macam ragam manusia ni kawan pun boleh menjadi ex. Apa pun biarlah asalkan dia bahagia teringat pula kata-kata seorang pensyarah aku dulu. janji bahagia.....
Berapa ramai rakan anda sekarang?? tak terkirakan kan. Kawan yang kita dah kenal dari kecil dan kita dah kira dia macam sedara kita. yela mau tak sedara selalu dengan dia dan celik-celik je mata nampak je. eh dia ni sedara aku ke?? rupanya takkkkk jiran je.
selain tu kawan dari tadika, sekolah renda, sekolah menengah. kalau sambung lagi belajar kawan2 zaman uni. kalau tak sambung tu kawan2 di tempat kerja. haaaa ramaikan  kawan ni. ni tak termasuk dalam facebook lagi. sekarang ni macam2 bukan facebook je, wechat, whatsaps, onchat, tweeter,dan seangkatan dengannya.
sedar ke tak bagaimana kita boleh berkawan??? eh ramah sangat ke kita ni? kalau aku ni memang tak la. nak tanya pun kalau tak penting takyah tanya la. selagi aku boleh buat tanpa tanya orang mmg aku tak tanya laaa.. bukan aku sombong tapi mmg aku ni berat mulut sikit la. tu kalau tak kenal kalau kenal tak larat borak kot..huhuhu. eh pendiam ke kalau macam tu??? emmm aku pun tak tau nak kategori apa...
bagi aku kan kita berkenalan mungkin dalam seoarang dua lepas tu kita kenal kawan kepada kawan kita, kawan kepada kawan kepada kawan dan seterusnya. jadi kawan kita pun jadi laa ramai. ni mungkin terjadi di zaman kegemilangan di uni dan di tempat kerja. di sekolah tu lain la dah satu kelas pun dah ramai. mmg kenal la kalau tak kenal jugak tak tahu nak kata pe. katak bawah pempurung ke bawah apa tak pasti hehehhe. mengarut je aku ni.
apa yang aku nak cerita sebenarnya niii
rindunyaaaa kawan2 masa sekolah menengah dulu. kalau berjumpa mmg tak ingat dunia bergelak ketawa mcm kami je ada kat situ. tak ketinggalan kwan zaman uni. uwaaaa nak nangissss bertapa rindunya  mereka dah seperti keluarga besar.

kepada semua kenalan dan sahabat semua wlaupun kita tidak seakrab dan tidak mendalami hati budi masing-masing aku tetap anggap kalian sahabat dunia akhirat. aku minta maaf jika terkasar bahasa dan setiap kata-kata yang keluar memgguris hati kalian. aku hanya manusia yang sering melakukan kesilapan tanpa ku sedari. aku harap kalian akan maafkan aku.

No comments:

Post a Comment